דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תורת הנסתר 

מאת    [ 23/02/2010 ]

מילים במאמר: 356   [ נצפה 3196 פעמים ]


כל מיני קבוצות יהודיות ברחבי העולם, שלא מרוצים מלימוד הקבלה ההמוני שמתרחש בעיקר בארה"ב ובארץ – עושים קשר בין המתירנות של תורת הנסתר ואירוע 9/11 שקרו ב-2001. הקמפיין הזה התחיל ממש כמה חודשים אחרי פיגוע הטרור – שעל אוטובוסים רבים נתלו שלטים שמדברים על הקשר בין תורת הנסתר לאירוע. מאחורי הקמפיין, המתקיים בעיקר באזור תל אביב זה כמעט עשר שנים, בעלות של עשרות אלפי דולרים, עומד "המרכז ללימוד קבלה" בראשות הרב שרגא ברג האחראים על הקמפיין מסבירים כי "הזוהר מהווה כלי הגנה והוא נכתב עבור הדור שלנו".
היהודים האלו מעוניינים לעצור את המתירנות לדעתם בעיסוק בתורת הנסתר – לרבות לימוד גויים את התורה. הזמן דוחק, לדעתם, ולכן הקמפיין הזה חשוב. במיוחד הם תוקפים את מרכז הקבלה בארה"ב ברשות הרב ברג. הקבוצה המדוברת לוקחת על עצמה את האחריות להעיר את הציבור הרחב בארץ למצב הקריטי והעגום בו כולנו נמצאים ולדחיפות הדרוש שינוי. כמובן שהפעילות הזאת שנוייה במחלוקת, במיוחד הקשר בין 9/11 לתורת הנסתר – גם אצל חילוניים כמובן אבל באופן מפתיע גם אצל חרדים. גורמים חרדיים תקפו את הקמפיין מרגע עלייתו. בערוצי הרדיו החרדיים הפיראטיים, הוזהרו המאזינים מפני הקמפיין והרב ברג כונה בהם "חוטא ומחטיא". הרב ברג מוחרם מזה שנים על ידי רבנים מכל קצוות הציבור החרדי בטענה שהוא עוסק בלימוד תורת הנסתר ללא בקרה. בין הסיבות לחרם: לעומת הזרמים החרדיים האחרים, הרב ברג אינו מקפיד על כל דקדוקי ההלכה בנוגע לשמירת ההפרדה בין גברים ונשים. כמובן שתורת הנסתר שמלמדים אותה גם סלבריטאים יהודים ולא יהודים, ללימוד קבלה בסניפיו בחו"ל ובארץ, מדגישים על רקע הקמפיין כי הנקודה המרכזית בה הם דוגלים היא כי "היהדות הינה חוכמה אוניברסלית - לא ליהודים בלבד", וכי הלימוד ההמוני בספר הזוהר "נאסר על ידי היהדות החרדית והדתית בארץ ובעולם מחשש לאיבוד הריכוזיות והשליטה בהמונים" – וזה דבר שפסול מאד בעיניי הגופים החרדיים, גם כאלו שלא עושים את הקשר בין 9/11 לתורת הנסתר.
תורת הנסתר - רוחניות, מיסטיקה ורפואה משלימה / אלטרנטיבית, נומרולוגיה, קבלה. מרצים מובילים יעבירו הרצאות מעניינות בנושאי תורת הנסתר, רוחניות ומיסטיקה. ניתן להזמין מרצה או הרצאה דרך האתר. בין היתר תוכלו לשמוע מרצים כמו: יואב בן דב, ירון זפרן, ליאור מנור, מיכל ויימר, ערן כץ, ירון קימור, ענת זנזורי וירון לבנה.

מרכז המרצים לישראל הינו האתר הגדול והוותיק ביותר המספק שירותי הרצאות מרתקות על ידי מגוון רחב של מרצים בכל תחום. היכנסו כעת להתרשם ולהזמין מרצים מרתקים בכל נושא ותחום!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב